Кіцманська об'єднана державна податкова інспекція інформує

Версія для друкуВерсія для друкуВідправити на e-mailВідправити на e-mail
Оновлено довідники податкових пільг
Державною фіскальною службою України затверджено нові довідники пільг станом на 01.10.2017 року:

- Довідник №84/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №84/2 інших податкових пільг.

У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати на землю, акцизного податку, місцевих податків та зборів, оподаткування неприбуткових установ і організацій, а також початок та кінець дії пільг.

Нагадаємо, що зазначений документ застосовується при заповненні Звіту про суми податкових пільг (додаток до Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1233).

Детальніше про коди пільг можна дізнатися на веб-порталі Державної фіскальної служби України http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/.

 

Заповнення звітного нового та уточнюючого розрахунку ф. 1-ДФ є однаковим

 

Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області повідомляють, що  звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

Форма та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.

Коригування показників розд. I:

- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;

- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;

- для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.

Коригування показників розд. II:

- підрозділ «Оподаткування процентів»:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;

- підрозділ «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;

 - підрозділ «Військовий збір»:

 - для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

 

Як отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах через Інтернет?

Для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах в онлайн-режимі запрошуємо платників податків скористатись послугами онлайн-сервісу ДФС – «Електронний кабінет платника податків».

Цей сервіс, зокрема, дає змогу побачити стан розрахунків із бюджетом по податках і зборах, підготувати, заповнити і надіслати податкову звітність в електронному вигляді, перевірити  звітність  на наявність арифметичних помилок, переглянути подану звітність незалежно від способу її подання.

До того ж використання електронного сервісу забезпечує доступ платника податків до податкового календаря, який нагадає користувачу терміни надання податкової звітності та сплати податків і зборів. Окрім цього, клієнт може переглянути свої облікові дані за даними ДФС.

Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі ДФС за допомогою електронного цифрового підпису.

 

 

Чи можна через електронний сервіс ДФС отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків?

 

Для фізичних осіб на офіційному веб-порталі ДФС в «Електронному кабінеті платника» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».

Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків.

Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.

Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам (//sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

 

 

Буковинські фіскали спілкувалися он-лайн з майбутніми декларантами

 

Днями, з буковинцями під час інтернет-конференції спілкувалася заступник начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області – Наталія Чернівчан.

Враховуючи, що з 1 січня 2017 року розпочалася щорічна кампанія декларування доходів громадян, фахівці фіскальної служби Буковини розпочали активно надавати роз’яснення щодо порядку та термінів подання декларацій про майновий стан та доходи.

Пані Наталія зауважує, що територіальні підрозділи фіскальної служби області чекають, насамперед, тих громадян, котрі зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Перш за все, це ті громадяни, які торік отримували доходи, що не оподатковувалися при виплаті: від продажу рухомого та нерухомого майна, у вигляді спадщини, доходи від здавання в найм майна, інвестиційні та іноземні.

Пропонуємо вашій увазі запитання, що надійшли від платників податків під час конференції та на телефонну «гарячу» лініюза посиланням : http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/286276.html

 

В.о. начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак: «Неупередженість  та компетентність фіскальної служби має відчувати кожен платник регіону» - Віталію Петровичу! За якою концепцією буде працювати фіскальне відомство краю цього року ?

 - За будь яких обставин фіскальна служба краю має працювати чітко та злагоджено. Відтак кожен наш робочий день націлено на забезпечення надходжень до бюджету, попередження мінімізації та ухилень від сплати податків. Пріоритетними серед яких є легалізація найманої праці, посилення боротьби із контрафактом підакцизної продукції та детінізація бізнесу загалом.

Фахівці відомства продовжують широкий наступ на тих суб’єктів господарювання які застосовують схеми ухилення від оподаткування, вдаються до кримінальних оборудок, виплачують заробітну плату в «конвертах» та виготовляють і збувають «сурогат».

Серед важливих тенденцій – партнерська співпраця з сумлінними платниками , підзвітність перед суспільством та прозорість. Хочу запевнити, що це не лише задекларовані нами принципи, а важливі чинники повсякденної роботи . Допомагають нам у цьому громадські об’єднання та ЗМІ.

Ще не менш важливо - особливої актуальності набуває та зобов’язує виходити на більш високий рівень застосування електронних сервісів, постійне вдосконалення та підтримання умов роботи ЦОПів для надання якісних адміністративних послуг. І над цим ми працюємо щодень.

  -  Чи змогла у січні цього року фіскальна служба краю повністю виконати покладені на нього функції та стабільно забезпечити наповнення бюджету?

Чернівецька область  посідає гідні позиції серед регіонів , забезпечуючи приріст податкових коштів та сумлінно виконуючи доведені завдання Так,у січні цього року буковинці сплатили до зведеного бюджету Українимайже 263 млн. гривень податків. Бюджетні надходження, перевищили показник минулого року на 83,5 млн. грн. або на 46,6 відсотків. Фактичний збір до державного бюджету склав 101,2 млн. грн., що на 26,6 млн. грн. або на 35,8 відсотків більше рівня надходжень січня 2016 року. Вагомим є внесок у місцеві бюджети області – понад 161,6 млн. грн., що більше як торік на 56,8 млн. грн., темп росту надходжень становить 54,2 відсотки. Роботодавці та особи які проводять незалежну професійну діяльність в регіоні , перерахували 132,99 млн. грн. єдиного соціального внеску, що перевищує торішні показники на 25,1 млн. грн.

На потреби Збройних Сил України з Чернівеччини надійшло понад 9 млн. грн., що на 2,2 млн. грн. більше як торік.

  - У суспільстві чимало розмов про те, що приховується за виплатою заробітної плати в конвертах. Учому сьогодні гострота проблеми легалізації доходів?

   - Якщо лаконічно -то зарплати в конвертах є, а пенсій у конвертах немає. А взагаліпідтримую Вашу думку, що питання детінізації та легалізації заробітної плати, на жаль, не втрачає своєї актуальності, адже від розміру офіційно виплаченої  зарплати залежить рівень соціального захисту кожного найманого працівника. Багато хто веде розмови про справедливі зарплати та пенсії,  виплачуючи при цьому робітникам зарплату в «конвертах». А хто ж тоді їм надасть пенсію у «конвертах»? Роботодавець фактично позбавляє працівника захисту своїх прав – відпустка, лікарняні, пенсійне забезпечення. Зрештою це впливає і на розвиток територіальних громад , адже «тіньова» зайнятість призводить до ненадходження податків до місцевих бюджетів, які б допомагали їм розвиватись і підтримувати реалізацію програм соціально-економічного розвитку, програм охорони здоров’я, освіти, культури, соціального захисту. Але ж найважливіше на сьогоднішній день -  неофіційна зарплата тягне за собою ухилення від сплати військового збору, надходження від якого скеровуються на потреби української армії. До прикладу, в області лише впродовж січня цього року легалізовано 525 осіб, а торік більше як 4,3 тис. нелегальних працівників припинили отримувати нелегальну зарплату.

 - І насамкінець,  чи будуть перевіряти бізнес цього року. Кому очікувати перевірки?

     - Мораторій скасовано і тому перевірки платників проводитимуть у відповідності до норм ПКУ. Планові перевірки проводяться за наявності ризиків, перелік яких визначає Кабмін. Позапланові та фактичні  – підстави визначено відповідно статтями 78 та 80  ПКУ .

Разом з тим, хотів би наголосити що безпідставних перевірок сумлінних платників не буде -  оскільки переконаний що буковинці налаштовані на цивілізовані громадські відносини – а основою цих відносин є рівень добровільно сплачених податків і зборів. Тобто ті платники податків, які суворо дотримуються законодавства, не співпрацюють з тіньовим сектором та мають позитивну репутацію вже про відвідини контролерів мають забувати.

Але тим платникам податків, які не налаштовані на чесність перед державою і  ухиляються від сплати податків необхідно пам’ятати, що ще з Римського права передбачена відповідальність за фінансові порушення.

     - Щиро Вам дякую за розмову.

 

                         У фіскальній службі краю підготували брошуру

                           для платників єдиного податку першої групи

За словами фахівців Головного управління ДФС у Чернівецькій області розповсюдження таких брошур є ефективною формою організації вивчення норм Податкового кодексу України серед певної групи платників податків.

Брошура «Актуально для фізичних осіб – платників єдиного податку I групи» містить необхідну інформацію, що стосується цієї групи платників єдиного податку. А саме: хто може бути платником , терміни подання податкової звітності та сплати податків, ведення обліку.

Посібник можна зручно використовувати для отримання відповідей «єдинниками» та для ознайомлення іншими категоріями громадян.

Електронна версія знаходиться за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/listivki-ta-broshuri/286108.html

 

У 2017 році продавці складної побутової техніки зобовязані використовувати РРО

     У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, що  20 грудня 2016 року ухвалено Закон України №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», яким передбачається обов’язкове використання РРО реалізаторами складної побутової техніки, що підлягає гарантійному ремонту.
Це непродовольчі товари широкого вжитку, прибори, машини та устаткування, що складаються з вузлів, блоків, комплектуючих, а також мають технічні характеристики та супроводжуються технічною документацією зі встановленим гарантійним строком. Перелік продукції, що підпадає під дію цього закону буде сформовано і затверджено Кабінетом Міністрів України до 1 березня 2017 року.                                                                                        

На сьогодні, до таких товарів належать: побутова радіоелектронна апаратура, електрощитові машини і прибори, комп’ютери, засоби зв’язку, прибори складної механіки (зокрема годинники і секундоміри), музикальні інструменти, товари для спорту, зброя та інше. Завдяки обов’язковому використанню РРО при реалізації таких товарів збільшиться захист споживачів такої техніки за рахунок гарантування якості, зменшиться ринок контрафактної та контрабандної продукції і, відповідно, зростуть надходження до бюджету.

 

 З 8 травня цього року технічно складні побутові товарипродаються із застосуванням «касових апаратів»

Фахівці Головного управління ДФС Буковини нагадують, 7 квітня в "Урядовому кур'єрі" №66/2017 опубліковано постанову КМУ від 16.03.2017 р. № 231, якою затверджено Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО.Ця постанова  набирає чинності через 30 днів з дня її опублікування, а саме 8 травня поточного року.

До Переліку потрапили товари за такими кодами УКТ ЗЕД:

група 73 «Вироби з чорних металів»;

група 84«Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини»;

група 85«Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя»;

група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання»;

група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя»;

група 91 «Годинники всіх видів та їх частини»;

група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя»;

група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».

Нагадаємо, що відповідна норма Закону про РРО щодо обов’язкового застосування РРО всіма суб’єктами господарювання при продажу технічно складних побутових товарів діє ще з 1 січня 2017 року. 

Зміни щодо застосування РРО з цього приводу фізособами - "єдинниками" визначено у п. 296.10 ПКУ.

Тож "єдинники", які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні з 8 травня 2017 рокузастосовувати РРО в обов’язковому порядку незалежно від обсягу отриманого доходу від такого продажу.

Текст постанови за посиланням:http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249891557

 

Механізм виявлення неоформлених працівників
прийнято Кабінетом Міністрів України

Інформують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Відтак, 26.04.2017 р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Деякі питання реалізації ст. 259 Кодексу законів про працю України та ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Мета акта — забезпечення виконання положень ст. 259 КЗпП, Конвенції МОП № 81 «Про інспекцію праці у промисловості й торгівлі», а також забезпечення реалізації делегованих органам місцевого самоврядування повноважень у сфері праці.

Рішенням Уряду врегульовується механізм державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Зокрема, запроваджуються нові підходи у відносинах держави та бізнесу, згідно з якими головними пріоритетами інспекторів праці визначені профілактична робота та консультування роботодавців.

Так передбачено, що роботодавці можуть ініціювати проведення державними інспекторами регулярних інформаційно-роз’яснювальних кампаній щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захисту і поновлення трудових прав працівників.

Запроваджується також можливість проведення за бажанням роботодавця так званого аудиту трудового законодавства, а заходи впливу застосовуватимуться лише у випадку, якщо роботодавець відмовляється усувати порушення законодавства про працю.

Водночас ухваленою постановою визначено механізм виявлення неоформлених працівників, що є черговим кроком Уряду в боротьбі за легалізацію доходів громадян та недобросовісних підприємців.

Детальніше за посиланням:

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/printable_article?art_id=249947913.

 

Повідомлення за формою № 20 – ОПП  подається при зміні відомостей

про об’єкт оподаткування

Наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Згідно з п. 8.1 розділу VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок), платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.

Слід знати, при зміні відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.

При зміні призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється, у другому - оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого, при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється (п. 8.5 розділу VIIІ Порядку).

Відповідно до встановленої форми повідомлення 20-ОПП при зміні відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, зазначається оновлена інформація про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 - зміна відомостей про об’єкт оподаткування».

При цьому в разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 - закриття об’єкта оподаткування»), у другому - оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (у графу 2 вноситься значення «1 - первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»), при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.

У фіскальній службі області наголошують, повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати повідомлення за формою №20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.

 

До зведеного бюджету бізнес - спільнота Чернівецької області сплатила

майже 1,1 мільярда гривень податків

За словами в.о. начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталія Шпака, це на 264,3 млн. грн., або на 31,7 відсотківперевищує надходження відповідного періоду минулого року.Індикативний показник ДФС України за чотири місяці цього року виконано на 113,9 відсотків, або додатково надійшло 134,4 млн. грн.Зокрема, лише у квітні  до бюджетів усіх рівнів зібрано понад 265,0 млн.грн. платежів.

При цьому, до Державного бюджету за січень-квітень надійшло 430,8 млн. грн., що на 96,1 млн.грн. більше ніж за відповідний період минулого року. За даними аналізу, основними джерелами поповнення державної казни у січні- квітні 2017 року були: податок на додану вартість, якого сплачено 163,1 млн. грн., податок на доходи фізичних осіб – 139,7 млн.грн., податок на прибуток – 49,5 млн. грн.  та військовий збір – майже 43,5 млн. грн.

Дохідну частину місцевих бюджетів з початку року  поповнено на 668,0 млн. грн. Приріст надходжень до відповідного періоду минулого року склав 133,7 відсотків, що в сумарному вигляді перевищує 168,2 млн. грн..

Найбільша питома вага надходжень місцевого бюджету припадає на податок на доходи фізичних осіб, якого сплачено 393,2 млн.  грн. У порівнянні з минулорічним періодом ця сума зросла на 136,1 млн. грн.

У фіскальному відомстві підкреслюють - динаміка надходжень позитивна і щодо інших податків до місцевих бюджетів. Надходження плати за землю – 84,2 млн. грн., (+12,4 млн. грн.). Єдиного податку - майже 107,0 млн. грн., (+42,3 млн. грн.).

«Робочі будні фіскалів направлено на забезпечення надходжень до бюджету, легалізацію найманої праці, посилення боротьби із контрафактом підакцизної продукції та детінізації бізнесу загалом. Не таємниця, що в регіоні бажаючих віднайти можливості зменшення податкового навантаження поки - що чимало. Але разом з тим більшість підприємництва краю сумлінно сплачує податки, при цьому розуміючи, що лише завдяки їхній свідомій позиції держава зможе утримувати соціальну сферу та армію» - підкреслює Віталій Шпак.

 

Закон щодо скасування обов'язковості використання печаток набере чинності

 20 липня 2017 року

Інформують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області та наголошують, 19 квітня, в "Голосі України"  №71/2017 опубліковано Закон України від 23.03.2017 р. № 1982-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними-особами підприємцями". 

Тобто, Закон набере чинності через три місяці з дня його опублікування  - 20.07.2017 р.

Законом передбачено, що суб’єкт господарюваннямає право використовувати у своїй діяльності печатки, проте її використання не є обов’язковим.

Також Законом уточнено, що відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи - підприємця.

Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не має права вимагати нотаріального засвідчення вірності документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом. За таку вимогу або відмову у прийнятті документа у зв’язку з відсутністю на ньому печатки передбачено штраф від 50 до 100 н.м.д.г. (850–1700 грн).

Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.

Виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюватиметься без одержання будь-яких документів дозвільного характеру.

 

Місцеві бюджетиБуковинидодатково отримали 85,7млн. грн. податків

   Про це повідомляють у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області та зазначають, що за два місяці нинішнього року до місцевих бюджетів надійшло 341,1 млн. грн. Планові показники затверджені органами самоврядування виконано на 133,5відсотків, у розпорядження місцевих громад краю понад планові завдання надійшло 85,7млн. грн.

    Серед основних джерел, які наповнюють місцеві бюджети залишаються податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, плата за землюта акцизний податок. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали 181,4 млн. грн., що на 44,6 млн. грн. більше, доведеного завдання.

   Наступним за рівнем надходжень став єдиний податок. «спрощенці» сплатили до бюджету67,0 млн. грн., що на 25,3 млн. грн. більше планових показників.

Місцеві бюджети цьогоріч отримали 39,7 млн. грн. земельного податку та орендної плати за землю, понад завдання надійшло 4,8 млн. грн.

  Також суттєво наповнює місцеві бюджети акцизний збір з роздрібного продажу підакцизних товарів -  35,5 млн. грн., додаткові надходження з акцизного збору склали 5,0 млн. грн.

   Крім того місцеві бюджети від бізнесменів Буковини отримали за користування лісом, надрами й водою – 7,2 млн. грн., податку на прибуток – 3,1 млн. грн., за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 2,1 млн. грн.

  У відомстві зауважують, що в нинішніх умовах надзвичайно важливо зміцнювати фінансові ресурси регіональних скарбничок. Адже, такі надходження використовуються місцевими органами влади для забезпечення поточних і перспективних завдань розвитку регіону.

 

Буковинські митники підсумували протидію митним порушенням в рамках операції «Рубіж - 2017»

   На Чернівецькій митниці ДФС інформують, упродовж січня – квітня 2017 року, у рамках загальнодержавної операції «Рубіж-2017», було ініційовано 299 митних оглядів. Згідно проведених обстежень на порушників митних правил склали 126 протоколів на загальну суму понад 32,2 млн. грн. У 34 випадках при визначенні митної вартості товару прийнято рішення щодо коригування митної вартості, сума додаткових митних платежів склала понад 0,8 млн. грн

   Загалом, у зоні діяльності Чернівецької митниці за чотири місяці цього року запроваджено 696 справ про порушення митних правил при переміщенні товарів вартістю понад86,3 млн. грн. Це більше як торік на 127справ за кількістю, та на 83,2 млн. грн. за вартістю.

      З них 205 справ про порушення митних правил з реально вилученими предметами на загальну суму 86,0млн.грн. Левову частину за сумою, займають промислові товари - 83,3 млн.грн. - 25 випадків, але за кількістю випадків порушень митних правил, займають тютюнові вироби – 162 справи на суму 2,4 млн. грн.

   Також, з початку цього року до правоохоронних органів Чернівецької області направлено 8 повідомлень про протиправні діяння, що містять ознаки злочину.

     Серед значних порушень митних правил, це дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для їх переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо кількості, найменування, вартості товару та підробленого документу. Такі дії попередньо кваліфікуються за ст. 358 Кримінального кодексу України (Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, їх збут, використання підроблених документів). Тільки в квітні 2017 року було запроваджено 11справ про порушення митних правил з реально вилученими предметами промислових товарів  на загальну суму 63,5млн. грн.

 

З тіньового обігу аудитори фіскальної служби  Буковини вилучили

8,8  мільйонів гривень

      «Серед останніх викритих «схем» - це так звана «діяльність»  підприємств у сфері виробництва неметалевих мінеральних виробів котрі формували витрати та податковий кредит з податку на додану вартість, залучаючи при цьому до ланцюгів постачання фіктивних контрагентів.

      За результатами контрольно-перевірочних заходів їм донараховано понад 1,0 млн. грн. податків та платежів до бюджету та зменшено на майже 0,4 млн. грн. від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом з податку на додану вартість.

     Загалом, цього року у січні – квітні податкові аудитори встановили порушень при сплаті податків на 8,8 млн. грн., при цьому кількість проведених  перевірок значно зменшилася. Якщо торік таких перевірок було – 114 (17 планових і 97 позапланових) то цього року лишень 85 (29 планових і 56 позапланових). 

      Також, вказаними перевірками зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 29,3 млн. грн. та залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду на 0,8 млн. грн.

   Наразі з метою упередження порушень податкового законодавства та збільшення надходжень до бюджету підрозділами податкового та митного  аудиту особлива увага приділяється проведенню перевірок ризикових суб’єктів господарювання. Ставиться акцент на якісному проведенні документальних перевірок та належному документуванні встановлених порушень. Але безсумнівно при плануванні та проведенні податкових аудитів, акцент ставимо на доперевірочний аналіз та якісне відпрацювання ризиків несплати податків – відзначає заступник начальник Головного управління ДФС у Чернівецькій області Наталії Чернівчан.

 

Право податкової застави виникає відповідно до норм ПКУ

     Наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Відтак, згідно з п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) право податкової застави виникає:

при несплаті у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, – з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

при несплаті у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, – з дня виникнення податкового боргу;

у випадку, визначеному в п. 100.11 ст.100 ПКУ, – з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань.

Розстрочення, відстрочення грошового зобов’язання чи податкового боргу надається окремо за кожним податком і збором.

     Якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення, відстрочення, становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення, відстрочення надається лише за умови:

передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму грошового зобов’язання, - у разі розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань;

перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму податкового боргу, у разі розстрочення, відстрочення податкового боргу.

    Строки сплати розстрочених, відстрочених сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прийняття окремого рішення та внесення відповідних змін до договорів розстрочення, відстрочення.

   Право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

    Якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

   Якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

   При збільшенні суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому ст. 89 ПКУ.

    Право податкової застави не поширюється на майно, визначене п.п. 87.3.7 п. 87.3 ст. 87 ПКУ, на іпотечні активи, що належать емітенту та є забезпеченням відповідного випуску іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, на грошові доходи від цих іпотечних активів до повного виконання емітентом зобов’язань за цим випуском іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, а також на склад іпотечного покриття та грошові доходи від нього до повного виконання емітентом зобов’язань за відповідним випуском звичайних іпотечних облігацій.

     Право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

    Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису (абзац перший п. 89.3 ст. 89 ПКУ).

 

За порушення правил торгівлі  буковинським бізнесменам анулювали 313 ліцензій

Упродовж січня – квітня 2017 року  суб’єкти господарювання нашого краю отримали 1706 ліцензій, з них 970 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 736 – тютюнових виробів. За ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети Чернівецької області отримали 4,5 млн. грн. – повідомили в Головному управління ДФС у Чернівецькій області.

Усього в області діє 4882 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 2174 суб’єктах господарської діяльності.

В рамках виконання заходів щодо зменшення тіньового обігу підакцизних товарів, у  січні - квітні  2017 року  проведено  74  фактичні перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв, тютюнових виробів та інших підакцизних товарів.

Найбільш поширеними порушеннями на теренах нашого краю є роздрібна торгівля алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін, безліцензійна торгівля ними - 34 випадки, реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності відповідних ліцензій - 4 випадки, порушення вимог ст. 153 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР в частині заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18-річного віку – 2 випадки, а також зберігання та реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку, роздрібна торгівля алкогольними напоями через ЕККА не зазначений у ліцензії та ін.

За результатами даних порушень упродовж січня – квітня 2017 року  несумлінні підприємці позбулися 183 ліцензій на право продажу алкоголю та  130 ліцензій на право реалізації тютюну. Крім того, у зв’язку з відсутністю чергового квартального платежу призупинено дію 54 ліцензій

За результатами проведених перевірок застосовано фінансових і штрафних санкцій на загальну суму 1,1 млн.грн., складено 227 адміністративних протоколів на загальну суму 2,8 млн.грн. зареєстровано  4 кримінальних провадження за статтею 204  (Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів) Кримінального кодексу України; припинено діяльність 2-х незаконних виробництв підакцизних товарівта  вилучено підакцизних товарів на загальну суму 16,4 млн. грн.

 

В податковій накладній обов’язково зазначаються всі реквізити

Інформують у Головному управлінні ДФСу Чернівецькій області на зазначають, згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VIіз змінами та доповненнями у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов’язкові реквізити:

порядковий номер податкової накладної; дата складання податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця).

У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

 

До податкових декларацій платника єдиного податку внесено зміни

В Головному управління ДФС у Чернівецькій області повідомляють, що 05.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 № 369 «Про затвердження Змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.11.2017 за № 478/30346 (далі – Наказ № 369), яким внесено зміни до форм податкових декларацій платника єдиного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 799/27244 (далі – Наказ № 578),

 саме:

форми податкової декларації платника єдиного податку –  фізичної особи – підприємця;

форми податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи);

форми податкової декларації платника  єдиного податку четвертої групи.

Зміни внесено до всіх форм декларацій, затверджених Наказом №578, з метою привести їх у відповідність до чинного законодавства, зокрема, змінено ставки податку 2% і 4 % на 3% і 5%.

Одночасно звертаємо увагу, що згідно з пунктом 46.6 статті 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

 

Платники податків зобов’язані зберігати документи

Головне управління ДФС у Чернівецькій області нагадує платникам податків про те, що норми Податкового кодексу містять положення щодо обов’язку платників податків забезпечити зберігання документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності (п.44.3 статті 44 Податкового кодексу України).

У разі ліквідації платника податків документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити податкову інспекцію за місцем обліку та митницю, якою було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації. Відновити втрачені документи слід протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючих органів.

 

У разі зміни головного бухгалтера та керівника необхідно внестизміни до облікових даних платників податків

Нагадують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області.  Слід знати, відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема: інформація органів державної реєстрації; документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.

Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розд. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі – Порядок).

Пунктом 9.3 розд. IX Порядку, визначено, що платники податків - юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

При цьому, при подані заяви за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за формою № 1-ОПП та інформація про засновників не подається.

Відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, також оновлюються контролюючими органами у Єдиному банку даних юридичних осіб на підставі реєстраційної заяви платника податку на додану вартість (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін), якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.7 ст. 183 розд. V ПКУ, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою № 1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Отже, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:

інформація про зміну або призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»;

інформація про головного бухгалтера оновлюється на підставі заяви за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» або реєстраційної заяви платника податку на додану вартість, якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених пунктом 183.7 статті 183 розділу V Податкового кодексу України, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою № 1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.

Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація щодо зміни до облікових даних платників податків або зміни (призначення) тимчасово виконуючого обов’язки керівника та/або головного бухгалтера оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни», «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» або за формою № 1-РПП з позначкою «Перереєстрація, зміни».

Під час операції «Акциз-2017» оперативники фіскальної служби краю вилучили з обігу «фальсифікату» на 16,4 млн. грн.

За словами першого заступника начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області полковника податкової міліції Сергія Гакмана, цього року податкові міліціонери Буковини активно долучалися до боротьби з  незаконним обігом підакцизних товарів під час проведення операцій «Акциз-2017».

Відповідно, в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за оперативними матеріалами на початок травня цього року обліковано 7 кримінальних правопорушень, пов’язаних із незаконним обігом підакцизних товарів. Серед яких 6 справ за ч. 1 ст. 204 КК України (виготовлення, зберігання з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів) і одна справа за ч. 1 КП за ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 204 КК України (створення та використання організованого злочинного угрупування при незаконному зберіганні та транспортуванні з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів).

Від початку року податковими міліціонерами із незаконного обігу вилучено фальсифікованих підакцизних товарів на16,4 млн. грн., поміж яких, спирт та алкогольні напої – понад 3,1 млн. грн., тютюнові вироби – 13,3 млн. грн. Окрім того, виявлено та припинено діяльність 2 «підпільних» цехів.

Також посадовець відзначив, що впродовж січня-квітня цього року в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за оперативними матеріалами загалом обліковано 23 кримінальні правопорушення у податковій сфері – ухилення від сплати податків, виготовлення, зберігання з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів та фіктивне підприємництво. До суду від початку року скеровано 7 кримінальних проваджень - 5 уже з обвинувальним актом та 2 з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку з відшкодуванням завданих державі збитків. Так, за 4 місяці 2017 року відшкодовано збитків за кримінальними провадженнями на 1,9 млн. грн.

 

Понад 86 відсотків письмових звернень буковинців до регіональної фіскальної служби стосуються податкової політики

Твердять у відомствіта інформують, що впродовж січня-квітня2017рокуна розгляд до територіальних органів фіскальної служби області надійшло 142письмових звернень громадян.Наводячи статистику розгляду письмових звернень у фіскальній службі  області виділяють найпоширеніші на які підготували та надали письмові роз’яснення. З них - 23 звернення, які стосуються проведення контрольно – перевірочної роботи, 22 звернення щодо відмови в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків(ідентифікаційних кодів), а також інформування про ухилення від сплати податків – 22 звернення. Крім того, буковинці звертались письмово до податкових органів з запитаннями стосовно плати за землю, сплатиподатку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, ліцензування певних видів господарської діяльності, подання податкової звітності та реструктуризації податкового боргу.

Слід наголосити, на всі звернення, що надійшли до регіональної фіскальної служби, заявникам направлені відповіді у визначені законодавством терміни. 

 

Зміни до положення про реєстрацію платників ПДВ

щодо «спецрежиму» набрали чинності

В Головному управління ДФС у Чернівецькій області звертають увагу, що з 12.05.2017 р. набрав чинності наказ Мінфіну Українивід 17.03.2017р. №368 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», яким, зокрема, затверджено Зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ, затвердженого власним наказом від 14.11.2014 р. № 1130.

Норми зазначеного Положення приведено у відповідність з пп. 4 п. 2 розділу XIX Податкового кодексу, згідно з яким з 01.01.2017 р. втратила чинність ст. 209 цього Кодексу, що визначала спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства.

Так, змінами передбачено, що складовою частиною реєстру платників ПДВ є реєстр суб'єктів спеціального режиму оподаткування, в якому містяться дані про реєстрацію сільгосппідприємств, що до 01.01.2017 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 Податкового кодексу.

З реєстру платників ПДВ буде виключено класифікаційний вид даних (дані про види діяльності суб'єкта спеціального режиму оподаткування).

Змінами також передбачено, що контролюючий орган протягом трьох робочих днів від дня отримання заяви про зняття з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ за формою № 3-РС виключає сільгосппідприємство з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування та проводить реєстрацію такого підприємства як платника ПДВ на загальних підставах за процедурами перереєстрації.

При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, датою виключення сільгосппідприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування є дата внесення відповідного запису до реєстру платників ПДВ, датою, з якої сільгосппідприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах, є перше число місяця, в якому було допущено перевищення.

Сільгосппідприємство, яке станом на 31.12.2016 р. (включно) зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму оподаткування ПДВ, виключається з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування на підставі пп. 4 п. 2 розділу XIX Податкового кодексу за самостійним рішенням контролюючого органу за формою № 6-РРС. На підставі такого рішення контролюючий орган вносить до реєстру платників ПДВ записи про зняття підприємства з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму оподаткування з одночасною реєстрацією платником ПДВ на загальних підставах. У такому разі дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, датою виключення сільгосппідприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування та датою, з якої сільгосппідприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах, є 01.01.2017 р.

Встановлено, що сільгосппідприємства, які станом на 01.01.2017 р. зареєстровані як суб'єкти спеціального режиму оподаткування ПДВ, вважаються платниками цього податку на загальних підставах, починаючи з 01.01.2017 р., і стосовно таких сільгосппідприємств:з 01.01.2017 р. втрачають чинність витяги з реєстру платників ПДВ, що були видані контролюючими органами до 01.01.2017 р.;контролюючі органи, в яких такі сільгосппідприємства перебувають на обліку, приймають рішення та вносять до реєстру платників ПДВ записи про зняття підприємств з реєстрації як суб'єктів спеціального режиму оподаткування з одночасною реєстрацією платниками податку на загальних підставах. 

20 червня цього року набули чинності два документа щодо блокування реєстрації податкових накладних

У Головному управлінні ДФС Буковини наголошують, одразу два накази Мінфіну України опубліковано в Офіційному віснику  України» від 20.06.2017 р. № 48. Серед яких № 567 від 13.06.2017 р. "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" («Офіційний вісник України» від 20.06.2017 р. № 48) та № 566 від 13.06.17 р. «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації». Зазначені накази прийнято відповідно до вимог п. 74.2 ст. 74, п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Наказом № 566 затверджено Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України (далі – Порядок), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або відмову в такій реєстрації, та визначено засади діяльності такої комісії, а також права та обов'язки її членів.  Комісією, зокрема розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Кодексу, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації.

Наказом № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків

(далі – Критерії), достатні для зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в ЄРПН. Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям.  Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності.  Крім того, Наказом № 567 затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Детальніше за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/301141.html

У фіскальній службі Буковини з початку 2017 року опрацювали  22 запити на публічну інформацію

В Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області висвітлюючи таку інформацію, зазначають, що із загальної кількості запитів на публічну інформацію, що надійшли у січні – травні поточного року до регіонального відомства від платників податків краю, задоволено в повному обсязі 19 запитів.  В той же час, 1 запит частково задоволено та 1 запит громадян спрямований для розгляду належному розпоряднику, в межах компетенції яких належить надання витребуваної інформації.Слід зазначити, запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Відтак, за класифікацією авторів, 12 запитів надійшло до фіскальної служби області від юридичних осіб та 7 від громадян. Та були направлені поштою - 12, а також 10 - електронною поштою. Опрацьовуючи ці запити краян, посадові особи відомства намагались максимально задовольнити їх з чітким розумінням відповідальності щодо виконання вимог п. 3 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011р. № 2939-VI та з безумовним дотриманням термінів, передбачених законом, інформування заявників.

Через каси сільських(селищних) рад фізичні особи – платники податків можуть сплачувати місцеві податки і збори

Інформують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Відповідно до пункту 57.5 статті 57 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) фізичні особи - платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені Кодексом, через установи банків та поштові відділення. Згідно з абзацом другим пункту 57.5 статті 57, підпунктом 266.9.1 пункту 266.9 статті 266, пунктом 287.5 статті 287 Кодексу, якщо фізичні особи проживають у сільській (селищній) місцевості, то вони можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків (абзаци перший, третій пункту 58.2 статті 58 Кодексу). Форма Квитанції про прийняття податків і зборів затверджена наказом Міністерства фінансів України від 01.09.2016 р. N 799.  У відомстві зазначають, задля уникнення невияснених платежів, сплата за кожним видом податку має оформлюватися окремим документом.

Платникам ПДВ Чернівеччини стане у нагоді новий електронний сервіс

Наголошують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області та зазначають, з метою надання допомоги платникам податків при виконанні ними вимог п.16 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (із змінами і доповненнями) ДФС запроваджує новий електронний сервіс «Обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами».  Про це інформує Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі електронного сервісу «Електронна звітність». Вимоги до електронних документів для здійснення обміну та до засобів надсилання документів:

1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міністерства доходів і зборів від 29.11.2013 №729).

2. Формат транспортного повідомлення відповідає вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС.

3. Електронний документ надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку SOAP.

4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФСУ.

Інструкція з використання програмного забезпечення розміщена на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/elektr…/aktualni-novovvedennya/201249.html.

ДФС звернула увагу платників податків, що з 16.06.2017:

- підписання електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для накладання електронного цифрового підпису: Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792906.cer (http://sfs.gov.ua/elektr…/aktualni-novovvedennya/201249.html);

 

- зашифрування електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для шифрування:  Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792907.cer (http://sfs.gov.ua/elektr…/aktualni-novovvedennya/201249.html).

 

ДФС Буковини: отримання довідки про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків – процедура безкоштовна

 

Послуги, які надаються Контакт-центром ДФС

 

У Чернівцях податкові міліціонери вилучили 10 тисяч пачок сигарет

 

АКТУАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  •  

-